Efterskole pris

Det koster et år på skolen

Et efterskoleår er beklageligvis ikke gratis

Et efterskoleophold på Vestsjællands Idrætsefterskole varer 42 undervisningsuger. Prisen for 2024/25 er som følger:

UDGIFT 2024/2025

SKOLEPENGE PR. UGE: 2.710 kr.

SKOLEPENGE I 42 KURSUSUGER: 113.820 kr.

INDMELDELSESGEBYR: 3000 kr.
(Tilbagebetales ikke)

Skolepengene inkluderer skolematerialer, skoletrøje, sangbog, ture og skilejrskole. Skolepengene inkluderer ikke linjefagsturen, transporten til og fra hjemmet og lommepenge.

Staten yder tilskud til efterskoleophold. Statstilskuddets størrelse er afhængigt af husstandsindkomsten og antallet af hjemmeboende søskende under 18 år. Skolen afregner tilskud direkte med staten.

Skolepenge betales i 12 rater, 1. rate betales ultimo februar. Linjefagsturen betales også i rater, og skal være betalt inden turen.

Hvis du selv afbryder opholdet på efterskolen, koster det 3 ugers skolepenge uden statstilskud.

Bemærk, man skal have gennemført to uger af skoleåret for at modtage statstilskud.

Beregn din pris