Sundhed og miljø

Vi lever sundt og tænker på miljøet

Kost og miljø

Kost
Vi har en kostpolitik om, at vi gerne vil leve varieret og sundt. Der er altid masser af frugt og grønt, og vi har selvfølgelig en holdning til fuldkorn og fedtprocenter.

Vi tilstræber at servere så meget økologisk mad som muligt. I dag har vi det økologiske bronzemærke, da mellem 30-60% af det vi servere er økologisk – og vi er godt på vej mod sølvmærket

En aktiv hverdag kræver brændstof på motoren! Derfor serveres der 6 måltider om dagen.

• Morgenmad med diverse sunde morgenmadsprodukter, brød, juice, mælk, kaffe/te og frugt.
  • Formiddagspause – frugt/brød med kaffe/te.
  • Middagsmad – varm mad – altid med masser af grønt og salat.
  • Eftermiddagskaffe – brød og kaffe/te, frugt.
  • Aftensmad – Buffet med kold mad/rugbrødsmadder, suppleret med lune retter.
  • Aftenkaffe – brød og kaffe/te, frugt.

Vi drikker vand til middags- og aftensmad. Vi serverer kun saftevand ved enkelte lejligheder.

Miljø
Vi har omkring 900 solceller liggende på tagene. Det er et 174 kW anlæg, det producerer op til 85% af skolens elforbrug. Det sparer miljøet for en udledning af 130 tons CO2.

Derudover fyrer vi med træpiller i stedet for olie.