Værdigrundlag og vision

Vestsjællands Idrætsefterskole er for dig, der tør prøve – og prøve igen.

Det rykker ved hele din person

Nysgerrighed, gåpåmod og vedholdenhed er kernen i alt hvad vi gør – og i de krav vi stiller til vores elever. Derfor rykker et efterskoleophold hos os ved hele din person – på alle punkter, men først og fremmest i din tilgang til verden.

Værdigrundlag

“Det grundlæggende for os er den personlige udvikling, der sker i mødet mellem eleverne, lærerne og de øvrige medarbejdere. Vi tror på, at dannelse sker ved at kombinere udvikling af menneskelige kompetencer og faglige kompetencer.

Følgende er vigtige nøgleord for os: fællesskab, livsglæde, tolerance, ansvarlighed, samarbejdsevne og selvværd. Vi tror, at grundlaget for udvikling er trygge rammer og et nært samarbejde mellem skole og hjem.”

Værdigrundlaget er resultatet af en arbejdsproces i bestyrelse og medarbejderråd. Der skal årligt laves en evaluering af skolens arbejde ud fra værdigrundlaget.

Vision

Vestsjællands Idrætsefterskole skal være en udviklingsorienteret idrætsefterskole som giver eleverne optimale muligheder for at udvikle den bedste udgave af sig selv.

Alle elever skal opleve at være en vigtig del af et unikt fællesskab og skal mærke, at alle i og omkring skolen viser engagement. Respekt for hinanden er en forudsætning i hverdagen.

Efterskolen er overskuelig for den enkelte elev, der skal føle sig tryg og som en ligeværdig del af efterskoleholdet.

Vi ønsker at give et seriøst afsæt til ungdomsuddannelserne og lægger derfor stor vægt på både den boglige undervisning, idræt og den personlige udvikling.

play_icon