Outdoor

Hvis du ikke er bange for røg, bål, vand og fysisk udfoldelse.

Linjefagsrejse

I uge 37 tager vi på linjefagsrejse. Outdoor har nogle år været i Østrig eller Italien. Ned for at opleve noget af alt det som outdoor ikke kan tilbyde i Danmark, fx Mountain Bike i bjergene, klatring, rafting, canyoning, huleklatring…

Indhold

Vi arbejder med sejlads i kano og kajak – både i å og på hav. Vi tilbyder certifikatet EPP1 i kajaksejlads.

Al sejlads sker selvfølgelig under skolens sikkerhedsinstruks for sejlads.

Vi arbejder med forskellige typer af outdoor løb – cykelpostløb, kodeløb, orienteringsløb og GPS/geocaching.

Vi arbejder også med bålmad, frysetørret mad til turbrug, sauna/dampbad, vildmarksbadning og vægklatring.

Faciliteter

Vi har en fantastisk friluftsplads med sø, shelter og svedehytte. Den er udgangspunktet for mange af vores aktiviteter.
En kort cykeltur fra skolen har vi Storebælt og Halleby Å, hvor alle vores aktiviteter på vandet finder sted.

Forventninger

Vi forventer, at du kan li’ at være ude – også selvom vejret er lidt rustikt. Du er ikke bange for røg, bål, vand og fysisk udfoldelse. Du skal være frisk på en udfordring og på at bryde nogle personlige grænser. Du får også sved på panden i Outdoor!

Vores målsætning er at give dig en masse forskellige oplevelser af udendørs aktiviteter – både sports-, sejlads- og spejderrelaterede. Vi kan finde på alt fra bålpandekager til vinterbadning.

Rammer

Der undervises 6 lektioner ugentligt i de almindelige skemauger. Derudover afholdes der linjefagsdage i løbet af året, hvor vi kan tage på tur eller lave nogle længere forløb.

Det er vigtigt, at du er klar og i god fysisk form inden du starter på efterskole.
Vi har lavet et grundlæggende træningsprogram, så du kan være klar, når du skal starte.

Lærerene

Henrik Falcon

Henrik er kontaktlærer og underviser i fysik og outdoor

Toke Ronex

Underviser i outdoor og er vores faste IT-mand

Bliv elev og outdoor-entusiast

Kom ud i naturen og oplev naturen. Vi giver dig alle de værktøjer du skal bruge, du skal bare kunne lide at være aktiv i naturen.