Tilmelding

Optagelse på VIE

Tilmeld dig nu

Du kan tilmelde dig et efterskoleår ved at udfylde vores tilmeldingsformular.

Procedure

• Du sender en tilmelding via tilmeldingsformularen
  • Du tilmelder dig til en infoaften
  • Du betaler efterfølgende tilmeldingsgebyret

Vi optager i den rækkefølge du har sendt en ansøgning, så er pladsen reserveret og den er endelig, når du har deltaget i et infomøde.

Ved tilmelding accepterer du skolens vilkår for optagelse. Se betingelser her.

Tilmelding

Hvis du er blevet interesseret i et skoleår på Vestsjællands Idrætsefterskole, skal du udfylde ansøgningsskemaet via linket i bunden af siden. Når du har sendt en ansøgning, skal du tilmelde dig til en infoaften. Når du har deltaget i et infomøde, vil du blive tilbudt en plads hvis der er ledige pladser og ellers vil du komme på en venteliste. Du er altid velkommen til at sende en ansøgning og på den måde reservere en plads på din årgang, men den egentlige optagelse sker tidligst ca. halvandet år før, du skal starte.

Infoaften

Sender du en ansøgning, tilmelder du dig en infoaften, hvor vi fortæller om efterskolen, hvad vi kan tilbyde og hvilke rammer, vi har sat op for et efterskoleår. Du bliver selvfølgelig også vist rundt på skolen af de elever, der går her. Det kan være, at alle pladser er optagede og at du måske risikerer at komme på venteliste, og at vi først kan give besked endelig besked efter infoaftenen. Det kan jo fx være, at ikke alle dukker op eller springer fra, og så er der blevet plads til dig.

Skulle du have sendt en ansøgning, været til infomøde og vi ikke har plads på den pågældende årgang/linje, vil du få en mail om, at du er kommet på venteliste.

Det er selvfølgelig uforpligtende at melde sig til infoaftenen.

Næste infomøder til skoleåret 24/25 (pt. optaget) og 25/26 (pt. optaget): Se datoer og tilmelding her.

Efter infomødet sender vi et brev med oplysninger om indbetaling af indmeldelsesgebyr. Når indmeldelsesgebyret er betalt, er du optaget som elev på skolen.

Indmeldelsesgebyret indgår i skolepengene og går tabt, hvis du melder fra.

Du kan læse mere om økonomien her.

Hvis du gerne vil se skolen før de orienterende møder, er du velkommen til at ringe til os og aftale et besøg. Du er selvfølgelig også meget velkommen til at komme forbi til et af de to store åbent hus-arrangementer “Efterskolernes Dag” i september og “Efterskolernes Aften” i januar.

Er du i tvivl om noget, er du altid velkommen til at skrive en mail eller ringe til skolens kontor.

Ledige pladser

Her kan du se hvor vi har ledige pladser de kommende år.

Tilmeld dig nu

Du kan tilmelde dig et efterskoleår ved at udfylde vores tilmeldingsformular.