Fodbold – drenge

Et stimulerende og udviklende miljø med glæde, passion og sammenhold

Vi tilbyder

Den daglige træning:

• 3 træningspas hver uge, 7 lektioner om ugen
  • Niveaudelte hold
  • Varieret seriøs træning.
  • Spillestilsrelateret træning, taktisk – teknisk – fysisk – mentalt.
  • Specifik positions træning
  • Specifik målmandstræning.
  • Videoevaluering, vi arbejder med VEO system.

Vi træner på græs sommer + forår, og på kunstgræs i vinterperioden.

Elite eller Breddespiller…:
Vores fodboldlinje rummer både elite- og breddespillere.
Vi har niveaudelte hold, så du vil blive udfordret på netop dit niveau.

Trænernes mål:
Som trænere på VIE har vi det klare mål med fodbolden, at vi er her for at udvikle dig, samtidig lægger vi ikke skjul på at vi som hold vil være blandt de bedste på Sjælland.

Du vil opleve seriøs og udviklende træning, hvor vi kæmper og arbejder for at bringe den enkelte spiller op på et højere niveau. Så vi sammen kan skabe de bedste resultater.

Forventninger til dig

• Spiller og træner i en klub
  • Har viljen til at lære mere og udvikle dig
  • Er i god fysisk form
  • Har masser af spilleglæde og passion for fodbold.
  • Er klar til at kæmpe for VIE

Målmandstræning

Vi har egen målmandstræner og tilbyder hver uge specifik målmandstræning til både drenge- og pigeholdenes målmænd.

Linjefagsrejse

Skal du med til Holland?

Vi tager på en 6 dages træningslejr i Holland, i september måned.

Her er der virkelig tid og plads til at arbejde med fodbolden, og din og holdets udvikling, da vi har 2 daglige træningspas.

Der er i løbet af ugen 2 træningskampe pr. hold mod hollandske klubhold.

En uforglemmelig tur, med et fantastisk træningsmiljø og masser af kammeratskab og sammenhold, både på og udenfor banen.

Program for linjefagsrejsen

Vores nøgleord

Sammenhold – Spilleglæde – Hårdt arbejde – Ansvar

At udvikle sig og blive bedre, at være blandt de bedste hold, det kommer ikke af sig selv, derfor disse nøgleord, alle skal have spilleglæden i sig, og turde vise den, samt være 100 % klar til at stå sammen og arbejde hårdt for at opnå udvikling og gode resultater.

Vi tager ansvar, og kæmper for personlig udvikling og VIE.

Hvor træner vi?

Vi har 2 rigtig gode græsbaner, måske nogle af Sjællands bedste? Som vi træner på sommer og forår. I vinterperioden træner vi på kunstgræsbane.

Der er en super lækker hal på skolen, hvor der er fitness afdeling med vægttrænings maskiner, håndvægte, spinningcykler m.m. Her laver vi fysisk træning og der er masser af mulighed for selvtræning om aftenen.

Fodboldturneringer

Glæd dig til masser af kampe, hjemmekampe hvor hele skolen hepper, svære udekampe hvor sammenholdet bliver testet.

Der er intensitet og spænding, når vi spiller, fede oplevelser, hvor vores nøgleord kommer i spil, spilleglæden og det hårde arbejde på banen, sammenholdet og ansvaret både på og udenfor banen.

Vi spiller med i Sjællandsmesterskaber for Idrætsefterskoler på Sjælland, hvor der også er kvalifikation til DM på spil.

Skoleligaen spiller vi også med i og kæmper også her med om Sjællandsmesterskabet.

Derudover spiller vi træningskampe mod klubhold og andre efterskoler på Sjælland.

Vi spiller også lidt indendørs, og deltager i kvalifikation til Sjællandsmesterskaberne.

Vi står sammen og kæmper for VIE.

SES VI?

Vi er klar til at udvikle dig som fodboldspiller, og du kan se frem til et år fyldt med masser af træning, mange intense kampe og fede spændende oplevelser med fodbolden.

Vi er klar – vi brænder for fodbold……. OG DIG!!

Vi tør prøve igen og igen……GØR DU?

Det er vigtigt, at du er klar og i god fysisk form inden du starter på efterskole.
Vi har lavet et grundlæggende træningsprogram, så du kan være klar, når du skal starte.

Trænere og kvalifikationer

Peter Jensen

Peter er kontaktlærer og underviser i både pige- og drenge-fodbold og valgfag

Thomas H. Munslow

Thomas er kontaktlærer og underviser i dansk, engelsk og drengefodbold

Steffen B. Nielsen

Steffen er kontaktlærer og underviser i matematik og drengefodbold

Bliv elev og fodboldspiller

Start på efterskole på Sjælland nu og bliv fodboldspiller med det samme. Vi har ligeså stor passion for fodbold, som du har og derfor, har vi de bedste trænere og værktøjerne til at forbedre dig som elev og spiller.