Hverdagen

Der bliver kun lidt, tid til at kede sig!

Hverdagen på efterskolen er fyldt med timer og aktiviteter

Hver dag skal du møde til morgenmad, og så starter dagen. Flere morgener starter vi med fællestime, de andre dage med undervisning. Fredag morgen lægger vi ud med morgensamling sammen med friskolen og derefter starter undervisningen.

En typisk dag

07.15 Morgenmad
08.35 Undervisning
10.05 Formiddagspause
10.30 Undervisning
12.05 Middag
13.15 Undervisning
14.45 Eftermiddagspause
15.15 Undervisning
17.30 Rengøring – toiletter, badeværelser og gange
18.00 Aftensmad
18.40 Rengøring – fællesområder
19.00 Stilletime/lektiecafe
20.00 Aftenprogram/aktiviteter
21.15 Aftenforfriskning
22.00 Aflevere mobiltelefoner for natten. Gangtid – tandbørstning m.m.
22.30 På egne værelser. Godnat og sov godt

Resten af dagen

Der er 4-5 lektioner om formiddagen, delt af en formiddagspause. Til middag er der 1 times pause, og så kan du, hvis du er heldig, have undervisning frem til klokken 17.30.

Du har selvfølgelig ikke boglige timer i alle lektionerne. Linjefag, valgfag, fællestime, løb og gymnastik er selvfølgelig også på skemaet. Og det kan sagtens være, at du har en enkelt fritime.

Hver dag efter aftensmad er der stilletime. I stilletimen er alle elever på deres værelser, hvor der er fred og ro til bl.a. lektierne. Man kan også gå op i lektiecafeen, hvor den ene vagtlærer kan hjælpe. Her er der også mulighed for at arbejde sammen om opgaverne.

Om aftenen kan der være fællesarrangementer, som alle elever deltager i, eller tilbud om aktiviteter, som man kan komme til, hvis man har lyst. Man kan selvfølgelig også bruge skolens mange faciliteter eller slappe af med kammeraterne.

Alle elever afleverer deres mobiltelefoner om aftenen i mobilhotellet. Mobilerne udleveres igen næste morgen efter morgenmaden. Det giver en rolig nat uden snap, Messenger, Netflix, og hvad der ellers kan forstyrre med bip og blink.

play_icon

Er det noget for dig?

Kom endelig forbi skolen på en af vores informationsaftener