Alle elever er med i en kontaktgruppe

Din lille “familie”

Alle elever er med i en kontaktgruppe. Kontaktgruppen er omdrejningspunkt, for meget af det der sker på skolen. Kontaktgruppen er din lille “familie” i efterskoleåret. Den er på 8-9 elever, og I har jeres egen lærer i gruppen.

Kontaktgruppelæreren er en slags ambassadør for dig – en du kan gå til med særlige problemer, en der følger dit efterskoleår helt tæt, og en dine forældre altid kan henvende sig til.

Det laver du i kontaktgrupperne

Kontaktgruppen har nogle opgaver sammen i det daglige. Hver gruppe har et fællesområde på skolen, de holder rent, de er en gang i mellem i køkkenet og vaske op efter aftensmaden og kontaktgruppen spiser altid sammen til hovedmåltiderne, morgenmad, middagsmad og aftensmad. Er din kontaktlærer på arbejde, spise han eller hun selvfølgelig sammen med jer.

I løbet af skoleåret vil du have nogle samtaler med din kontaktlærer – om hvordan det går, snak om hvilke mål du har for dit skoleår, og om hvordan du kan arbejde hen imod dine mål.

Det er også kontaktlæreren som der er skole/hjem-samtaler med.

… og så er der selvfølgelig kontaktgruppedysten mellem alle grupperne – mon ikke det bliver din kontaktgruppe, der vinder fleste dyste i løbe af året?