Spring

Du har linjefaget Spring i 6 lektioner om ugen

Linjefagsrejse

I uge 37 tager vi på linjefagsrejse. Vi skal på tur til Frankrig. Det bliver en tur med en masse forskellige springoplevelser

Efterskole med springgymnastik

Du har linjefaget Spring i 6 lektioner om ugen. Springlinjen er en blanding af springgymnastik på både airtrack pro og trampet – og lidt i stortrampolinerne i gulvet. Vi vil arbejde med forskellige spring og give gymnasten forudsætninger for at kunne arbejde videre med forskellige færdigheder.

Som aktiv gymnast på spring kan du forvente følgende:

• Opvarmning, grundtræning, conditionering
  • Tekniktræning med opdeling af de enkelte spring samt sammensætninger
  • Linjefagsdage med plads til fordybelse samt forskellige ”ud af huset”-aktiviteter

Forventninger

På springlinjen forventer vi, at du er indstillet på at yde en målrettet og positiv indsats i timerne. Dine forudsætninger er ikke nødvendigvis på et højt niveau, og der er plads til alle med lyst, vilje og engagement. Vi tager udgangspunkt i din kunnen ved hjælp af niveauopdelt træning og giver den enkelte gymnast redskaber til at videreudvikle sit niveau.

Stortrampolin som tilvalg, er ikke muligt fra skoleåret 24/25

Fra skoleåret 24/25 er det desværre ikke muligt at tilmelde sig linjefagsdelen Stortrampolin. Linjen er nedlagt og vi tilbyder derfor Spring som eneste mulighed, udover vores andre linjefag.

Opvisninger

I løbet af foråret er linjen en del af vores samlet opvisning, hvor resten af elevholdet også deltager. Her vil vi vise, hvad vi har arbejdet med i løbet af året. Vi forventer at lave mellem 15 og 20 opvisninger med elevholdet.  Opvisningerne er spredt ud på store dele af Sjælland.

Det er vigtigt, at du er klar og i god fysisk form inden du starter på efterskole.
Vi har lavet et grundlæggende træningsprogram, så du kan være klar, når du skal starte.

Trænerkvalifikationer

Rikke Jensen

Rikke er kontaktlærer og underviser i dansk, spring og mix-gymnastik

Martin Hornbøll

Martin er kontaktlærer og underviser i spring, gymnastik og valgfag

Bliv elev og springgymnast

Start med det samme og start din udvikling i spring og trampolin. Vi giver dig alle de værktøjer du skal bruge, du skal bare have viljen og lysten til at deltage aktivt.